... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

ترانه­ی ناسروده

ترانه­یی که نخواهم سرود

من هرگز

خفته­ست روی لبانم.

              ترانه­یی

              که نخواهم سرود من هرگز.

 

بالای پیچک

کرم شب­تابی بود

و ماه نیش می­زد

با نور خود بر آب.

 

چنین شد پس که من دیدم به رویا

ترانه­یی را

که نخواهم سرود من هرگز.

ترانه­یی پر از لب­ها

و راه­های دوردست،

ترانه­ی ساعات گمشده

در سایه­های تار،

ترانه­ی ستاره­های زنده

بر روز جاودان.

 

                               (فدریکو گارسیا لورکا، ترجمه: شاملو)

نظرات 1 + ارسال نظر
هما یکشنبه 12 آذر 1385 ساعت 12:14 ب.ظ http://hands.blogfa.com

حرفهایی که هرگز گفته نمیشوند سزاوار احترام به شیوه ی سکوتند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد