... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

ماهی

من فکر می­کنم

هرگز نبوده قلب من

                         این گونه گرم و سرخ؛

 

احساس می­کنم

     در بدترین دقایق این شام مرگزای

     چندین هزار چشمه­ی خورشید

                                               در دلم

می­جوشد از یقین؛

 

احساس می­کنم

    در هر کنار و گوشه­ی این شوره زار یأس

    چندین هزار جنگل شاداب

                                     ناگهان

می روید از زمین.

 

***

آه ای یقین گمشده، ای ماهی گریز

در برکه­های آینه لغزیده تو به تو!

من آبگیر صافیم، اینک به سحر عشق،

از برکه های آینه راهی به من بجو!

 

***

من فکر می­کنم

هرگز نبوده

             دست من

                         این سان بزرگ و شاد؛

 

احساس می­کنم

در چشم من

                به آبشر اشک سرخگون

خورشید بی­غروب سرودی کشد نفس؛

 

احساس می­کنم

در هر رگم

             به هر تپش قلب من

                                       کنون

بیدارباش قافله­یی می­زند جرس.

 

***

آمد شبی برهنه ام از در

                                چو روح آب

در سینه اش دو ماهی و در دستش آینه

گیسوی خیس او خزه بو، چون خزه به هم.

 

من بانگ برکشیدم از آستان یأس:

«- آه ای یقین یافته، بازت نمی­نهم!»

 

                                                            (ماهی، باغ آینه)

نظرات 1 + ارسال نظر
سحر دوشنبه 8 آبان 1385 ساعت 06:48 ب.ظ

در این روزها این شعر !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد