... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

شبانه

شبانه شعری چه گونه توانم نوشت

تا هم از قلب من سخن بگوید، هم از بازویم؟

 

شبانه

شعری چنین

چه گونه توانم نوشت؟

 

**

من آن خاکستر سردم که در من

شعله ی همه عصیان هاست،

 

من آن دریای آرام‌ام که در من

فریادِ همه توفان هاست،

 

من آن سرداب تاریک‌ام که در من

آتشِ همه ایمان هاست.

 

                               (۱۳۳۱؛ هوای تازه)

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 4 اردیبهشت 1385 ساعت 07:14 ب.ظ http://www.beytoote.blogfa.com

«هرگز نهراسیده ام از مرگ
هراسمن باری از مردن در سرزمینی است که مزد گورکن
از آزادی آدمی فزون باشد»
سر بلند باشی .باز به وبلاگت خواهم آمد و آن را به دوستانم معرفی خواهم کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد