... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

نظام خلقت

خدای عالم آفرینشو از یه دونه سیب شروع کرد، بعد درختو آفرید و آخر سر آدمو. همیشه اول میوه میاد. همیشه میگیم “سیب بابا آدم”.

خدا همون‌جور که پشت کله‌شو می‌خاروند پیش از این‌که دلو بیافرینه، احساساتو آفرید:“گاس می‌باس این جوری شروع کنم: اول دل حوّارو، بعد از اون عهد و وفارو.”

خدا چندتا کشتی آفرید، بعد توفانو و دست آخر آبو. اما پیش از همه آب‌ِحیاتو آفرید که نوح می‌باس از اون بچشه،

آخه الواح مقدس، پیش از اون که نوشته‌شن، این جوری گفته‌ن.

اما خدا خوشگلکی‌رو که من دوست دارم پیش از اون آفرید که حتا خودشو بیافرینه!

                                                                                 پل فور (ترجمه‌ی شاملو)

نظرات 4 + ارسال نظر
ونداد شنبه 14 آذر 1383 ساعت 01:59 ق.ظ

السلام علیک یا کاوه. والا من تا حالا خیلی خوشکلک آفریدم ولی خوشکلک تو رو یادم نمیاد کی آفریدم.ولی مطمئنا بعد از خودم آفریدمش.Have a nice time

[ بدون نام ] شنبه 14 آذر 1383 ساعت 12:45 ب.ظ

ده دفعه نگفتم سروتو بنداز پایین دخترای مردمو دید نزن
در ضمن به کاراری خدا هم کاری نداشته باش
مادرت

نسیم شنبه 14 آذر 1383 ساعت 10:50 ب.ظ

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

خشایار پاک فر دوشنبه 16 آذر 1383 ساعت 11:47 ق.ظ

فکر می کنم خدا ابتدا خوشکلک شناسان و خوشکلک دوستان را آفرید و هیچ وقت خوشکلک نیافرید! و ما از کمبود امکانات موجوداتی را خوشکلک نامیدیم !
سخنگوی گروه هنرهای تجسمی الهی
خشایار پاک فر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد