... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

... کاوه در آستـانه

غوطه در خودم و شعرهای احمد شاملو

                                 اگر که بیهده زیباست شب
                                    برای چه زیباست شب؟
                                        برای که زیباست؟


                                      شب یلداتون مبارک.

 
                 


جهان را بنگر سراسر
که به رخت رخوت خواب خراب خود
                                           از خویش بیگانه است.

                                              (هجرانی؛شب ایرانشهر؛ترانه‌های کوچک غربت)


سین هفتم
     سیب سرخی‌ست
حسرتا
      که مرا
           نصیب
                از این سفره‌ی سنت
                                      سروری نیست.
                     
                                                         (هجرانی؛ترانه‌های کوچک غربت)


تکرار مسلسل‌وار آواها (واج آرایی) در این دو قطعه ذهن ما را ناخودآگاه از وجود هر وزنی بی‌نیاز می‌کند و در عین حال سبب انتقال بخشی از حس مورد نظر شاعر به خواننده ( یا شنونده  )می‌شود.


اگر متن کوتاهه ببخشید. با یه مودم سوخته تو خونه و سایت اسقاطی دانشگاه بیشتر از این نمیشه.                               
                                                بازم شب یلداتون مبارک.

              
                     

نظرات 4 + ارسال نظر
نیما و سیم سل گیتار دوشنبه 1 دی 1382 ساعت 11:13 ب.ظ

سلام..چاکر آقا....روز به روز وبلاگت داره بهتر میشه...و منهم دارم بهتر میشم....حرف دارم...مرسی که زنگ زدی..شرمنده من وسط اجرا بودم!!!!

آدمیزاد پنج‌شنبه 4 دی 1382 ساعت 05:05 ب.ظ http://www.homosapiens.blogsky.com

سلام کاوه!
آقا خنگی از من بود!

آقا میثم پنج‌شنبه 4 دی 1382 ساعت 07:26 ب.ظ

سلام کاوه
کجایی تو ؟
چرا چیزی ننوشتی ؟
مودم نگرفتی نه ؟
زودی بگیر
مرسی بابت سی دی ... خیلی توپن
میبینمت ...
تا بعد

علی پنج‌شنبه 4 دی 1382 ساعت 10:35 ب.ظ

بسیار خوب است ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد